top of page

Praktijk

images (7).jpg
images (6).jpg
images (5).jpg
Werkwijze

 

Bij het maken van een afspraak krijg je een vragenlijst opgestuurd en de vraag om drie dagen een eetdagboek bij te houden. Dit ‘huiswerk’ is ook bedoeld om het intakegesprek te ontlasten en we daarin vrij vlot jouw vraag, eventuele klachten en situatie goed helder kunnen krijgen. Verderop in de intake formuleren we de doelen en zullen meestal de eerste adviezen gevormd worden. Deze krijg je gestuurd via de email met daarbij vaak aanvullende informatie en recepten.
Op verzoek maak ik ook voorbeeld dagmenu’s, weekschema’s, voedingstofberekeningen e.d.

Het kan voorkomen dat eerst het advies is om een ontlasting test of intolerantietest te doen gezien het klachtenpatroon. Meestal wachten we dan de uitslag af voordat we veel van de adviezen gaan toepassen.

We maken een vervolgafspraak in een tijdsbestek waarin jij denkt dat je de eerste adviezen hebt kunnen toepassen en ervaren. Meestal is dat na zo’n 2-4 weken. We evalueren tijdens de vervolgconsulten, kunnen nog meer de verdieping in en zetten eventuele verdere stappen. Het aantal vervolgconsulten varieert van 2 tot 6 consulten afhankelijk van de hulpvraag en ook de behoefte aan begeleiding.

​

Een online consult via videobellen behoort ook zeker tot de mogelijkheden.

​

Registraties

 

Ik ben geregistreerd bij:

  • Kwaliteitsregister Paramedici (KP)

  • Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ)

  • AGB register van Vektis

​

Ik ben aangesloten bij verschillende beroepsverenigingen:

  • Nederlandse Vereniging van diëtisten (NVD)

  • Vereniging ter Bevordering Alternatieve Geneeswijze (VBAG)

  • Vereniging van Natuurvoedingskundigen (VNVK)

​

​

Kwaliteitseisen

​

De praktijk voldoet aan de eisen wat betreft scholing, hygiëne, praktijk inrichting en werkwijze die de NVD, VBAG, en de RBCZ hanteren ten aanzien van de kwaliteitsregistratie. 

​

Met betrekking tot jouw persoonsgegevens wordt het privacybeleid gehanteerd.

​

​

Klachtenregeling

​

Kwaliteit en goede dienstverlening vind ik erg belangrijk en breng veel van mijn ervaring, kennis en kunde in. Ben je desondanks toch niet tevreden over de benadering of behandeling door mij, dan nodig ik je uit dit eerst met mij te bespreken. Ik neem jouw verbetersuggestie of klacht serieus en kijk graag samen wat er verbeterd kan worden of hoe de klacht verholpen kan worden. Mochten we in een gesprek onvoldoende oplossing voor je klacht vinden, dan kan je gebruik maken van de klachtenregeling van de VBAG.

 

bottom of page